Στο φεστιβάλ της Avignon φέτος γίνεται… Της Κορέας!

από τη Δήμητρα Κοντού

Το φεστιβάλ της Avignon μπορεί να είναι ένα από τα μεγαλύτερα θεατρικά φεστιβάλ της Ευρώπης, δεν είναι όμως και πολύ διεθνές, αφού το 95% τον παραστάσεων είναι στα γαλλικά… Σ’ αυτό το μεγάλο θεατρικό γεγονός της Γαλλίας λοιπόν, φέτος την παράσταση έκλεψε μια από τις λίγες ξενόφωνες παραστάσεις, μια παράσταση που μας ήρθε από τη μακρινή Κορέα!

Ο φούξια ρινόκερος που κοσμεί τον σιδηροδρομικό σταθμό της Avignon μας προϊδεάζει άμα τη αφίξει για το talk of the town της χρονιάς: Ρινόκερος, του Eugène Ionesco, μια συμπαραγωγή του Seoul Performing Arts Festival και του Théâtre des Halles της Avignon σε σκηνοθεσία Alain Timar.

Η παρουσίαση της παράστασης στο πρόγραμμα του φεστιβάλ ξεκινά με την ερώτηση ‘‘Τι σημαίνει το να ανεβάσει κανείς τον Ρινόκερο το 2010;’’

Ο σκηνοθέτης λοιπόν διαλέγει να μεταφέρει τη δράση σε μια σύγχρονη εταιρεία, όπου εργαζόμενοι-γιάπηδες τρέχουν πανικόβλητοι δεξιά και αριστερά (ή μάλλον καλύτερα τσουλάνε πάνω στα ευφάνταστα σκαμπό-γραφεία του σκηνικού) αγκαλιά με τα πανάκριβα λάπτοπ τους… Ο μόνος που διαφέρει είναι φυσικά ο Beranger,ο κατά λάθος ήρωας του Ρινόκερου, όχι γιατί είναι επαναστάτης, αλλά γιατί είναι πάντα πολύ νυσταγμένος ή πολύ μεθυσμένος…

Μμμ… ο σκηνοθέτης τοποθετεί το Ρινόκερο σε μία σύγχρονη εταιρεία και καταγγέλλει την σύγχρονη κοινωνία της παγκοσμιοποίησης που αλέθει την προσωπικότητα και την ατομικότητα… Πολύ εύκολο και προφανές θα μου πείτε… Και όμως, ο σκηνοθέτης καταφέρνει μέσα από μία πολύ διακριτική και χωρίς φανφάρες και εφέ σκηνοθεσία και με τη βοήθεια των – εξαιρετικών – ηθοποιών να δώσει πραγματικά μια νέα πνοή στο έργο, δημιουργώντας στο θεατή την αίσθηση ότι το βλέπει για πρώτη φορά…

Ο θίασος είναι καταπληκτικός μηδενός εξαιρουμένου, ερμηνείες με βάθος, συνέπεια και χιούμορ. Οι ηθοποιοί είναι τόσο καλοί που νομίζω το μεγαλύτερο μέρος του κοινού δεν κοιτάζει καν τους υπέρτιτλους… (μέχρι το τέλος της παράστασης είχαμε όλοι μάθει πώς λέγεται ο Ρινόκερος στα κορεάτικα) Το μινιμαλιστικό σκηνικό που επιμελήθηκε ο ίδιος ο σκηνοθέτης και το οποίο μετακινούν οι ηθοποιοί σαν ντόμινο σε όλη τη διάρκεια της παράστασης, μεταμορφώνεται από μίζερο γραφείο σε έναν τεράστιο καθρέφτη την ώρα της μεγάλης απόφασης του Beranger… Και βέβαια, από τα καλύτερα στοιχεία της παράστασης, η συνοδεία live κρουστών και electronics καθ’ όλη τη διάρκειά της.

Μπορείτε να δείτε ένα μικρό απόσπασμα της παράστασης εδώ:

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s