Παύλος Παυλίδης & B-Μovies, 20/2/2011 @ Ακτή Δυμαίων, Πάτρα

Από τη Nana S.

Tη δεκαετία του ‘60 τα κουλ παιδιά (και ο Σκούμπι Ντου) ταξίδευαν με lsd. Στην Ελλάδα του 2011, τη μαγική χώρα του μνημονίου, το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα εισιτήριο για τους B-Movies.
H τελευταία περιοδεία του Παύλου Παυλίδη και των B-Μovies, όχι μόνο καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής επαρχίας, αλλά οι καλές γλώσσες λένε ότι τιμάει το κοινό του όπου και αν παίζει (και όχι μόνο στην Αθήνα όπως άπειροι, άλλοι, κάνουν). Έτσι την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου περιμέναμε μία άκρως επαγγελματική εμφάνιση στην Ακτή Δυμαίων στην Πάτρα. Τελικώς διαψευστήκαμε…
Προσωπικά δεν μπορούσα να βρω κάτι το »επαγγελματικό» στη συγκεκριμένη βραδιά (εκτός από τον ήχο και την καλή διοργάνωση). Δεν είναι καθόλου επαγγελματικό, για παράδειγμα, ένα γκρουπ να επιδεικνύει τέτοιο ενθουσιασμό και όρεξη και ένας χαρισματικός μεν, έμπειρος δε, frontman να το απολαμβάνει τόσο..!
Βοηθήσαν οι συγκυρίες για μια τέτοια εμφάνιση; Σίγουρα. Ο χώρος, αν και είναι γνωστό το πλεονέκτημά του, για την πολύ καλή ακουστική που έχει, σαν ατμόσφαιρα, ταίριαξε απόλυτα με το ύφος των τραγουδιών και απογείωσε τη συγκεκριμένη βραδιά, σε μια από τις καλύτερες συναυλίες σε αυτή την πόλη. Από την άλλη ένα, όχι και τόσο ομοιογενές, κοινό, για τρεις ώρες (μαζί με τα δύο encore) χάθηκε στην κυριολεξία σε μια ομαδική, ψυχεδελική εμπειρία.

Με το να χρησιμοποιήσουν, ως υλικό, σχεδόν ολόκληρο τον, αντικειμενικά, πιο ώριμο δίσκο των Ξύλινων Σπαθιών Μια Ματιά Σαν Βροχή, έδωσαν από την αρχή να γίνει κατανοητό πως δεν ήταν, η συναυλία αυτή, μια αφορμή για προώθηση του τελευταίου τους δίσκου. Όχι πως οι καλύτερες στιγμές από το Αυτό Το Πλοίο Που Όλο Φτάνει δεν ήταν εκεί, και σε πολύ ανώτερες εκτελέσεις από ότι στο στούντιο. Απλά, κατά τη γνώμη μου, το οκτάλεπτο «φευγάτο» τζαμάρισμα στο «Ζεστός Αέρας» όπως και η ηλεκτρισμένη εκτέλεση του «Βροχοποιού» ήταν πραγματικά higlights σε μια βραδιά που δύσκολα μπορούσες να ξεχωρίσεις τις καλύτερες στιγμές.
Σαν συνθέτης ο Παυλίδης μου έδινε την εντύπωση (και με τα Ξύλινα Σπαθιά και με τους B-Μovies) ότι χρησιμοποιούσε τα ίδια ακόρντα και παραλλαγές στην ίδια μελωδία, στα «κολλητικά» ρεφραίν που σκάρωνε. Αντί όμως να ακουστεί το αποτέλεσμα επαναλαμβανόμενο, κατέληξε ένας από τους λιγοστούς, είναι η αλήθεια, Έλληνες στο χώρο που έχει βρει το δικό του, προσωπικό ήχο. Το βράδυ της Κυριακής, τελικά, πήραμε μια γεύση του τι πραγματικά θέλει να κάνει με τον ήχο αυτό και πόση ελευθερία του δίνει το συγκρότημα να πετυχαίνει το δικό του, αλαφροΐσκιωτο και ονειρικό καλλιτεχνικό όραμα.
Πραγματικά νομίζω πως το στούντιο τους αδικεί. Αν και τα Χριστούγεννα είχαν περάσει καιρό τώρα, οι καλικάντζαροι που κρύβονταν μέσα στα ποτενσιόμετρα των πλήκτρων και ανάμεσα στους μαγνήτες της κιθάρας, ξεχύθηκαν στη σκηνή και ξεσάλωσαν σε μια διονυσιακή τελετή. Στο μεταξύ ο Μπενέκας και ο Τζίγκοβιτς δεν κατάφεραν να τους τιθασέψουν και παρέσυραν όλο το κοινό σε μια trance-like κατάσταση. Συγχωρέστε με αν όλα αυτά δε βγάζουν νόημα, αλλά στα αυτιά μου βουίζει ακόμα το feedback και κάτι φράσεις από το «Bird of Prey» ανακατεμένες μέσα στους στίχους σαν μουρμουρητό, από τα χείλη του «Σαμάνου».
Δεν ξέρω κατά πόσο η συγκεκριμένη βραδιά μπορεί να συγκριθεί με τις περιβόητες συναυλίες στην Ερμούπολη, αλλά σίγουρα για την άνοστη δεκαετία που διανύουμε, του «επαγγελματισμού», το να βρίσκεις τόσο φρέσκο ένα παλιό σου φίλο, είναι νομίζω πολυτέλεια.


P.S. Ύστερα από πολύ καιρό, βρήκαν το κέφι να ξαναπαίξουν το «Βασιλιά της Σκόνης». Εντάξει δε λέω ότι χτυπήθηκα κιόλας με το άκρως εμπορικό anthem, αλλά έσκασε ένα ειλικρινές χαμόγελο, χωρίς να το πάρει χαμπάρι η, μουσικά, σνομπ περσόνα που φοράω τα τελευταία χρόνια!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s